Skip to content

BUSQUEM PARAULES COMPOSTES

27 Mai 2013

Las Paraules Compostes són les paraules formades a partir de la  unió de dues paraules.

 

BUSQUEM PARAULES COMPOSTES

A la classe hem buscat uns quants exemples de paraules compostes i després n’hem fet frases.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

PARAULES COMPOSTES AMB GUIONET

Hi ha paraules compostes que s’han d’escriure amb guionet. Són els casos en què el primer terme de compost acaba en vocal i el segon comença amb r, s, o x, com ara: penja-robes, poca-solta i para-xocs.

FEM FRASES AMB LES PARAULES COMPOSTES

– El meu cosí s’ha comprat un videojoc nou.

– El rentavaixelles és buit i polit.

– El rentacotxes s’ha espatllat.

– A la meva habitació hi ha vint-i-vuit penja-robes.

– He comprat un para-sol per anar a la platja.

– El parallamps va parar un llamp mai vist.

– Veig per la finestra uns senyors amb paracaigudes.

– Per l’aniversari del meu pare li van regalar una moto-serra.

– Ella té un matamosques però no el fa servir.

– El meu pare viu en un gratacels.

– Els corbs s’espanten cada vegada que veuen l’espantaocells del camp de roselles.

– Aquell escura-xemeneies treballa molt malament.

– La meva mare ha de comprar escuradents pel sopar familiar.

– L’Anna ha fet un tira-xines i l’ha pintat de molts colors.

– El cobrellit dels meus pares és lila.

– Amb el meu caçapapallones he aconseguit atrapar-ne moltes.

No comments yet

Deixeu un comentari. Sigueu curosos i respectuosos. Procureu també no fer faltes d'ortografia, gràcies!

